Projekty

SOLO
Paweł Kaczmarczyk – fortepian
Od najmłodszych lat namawiany przez fanów do grania koncertów solowych – unikał jednak tej formy ekspresji, powołując się na twierdzenie, że dopiero doświadczony i dojrzały muzyk może świadomie pozwolić sobie na tak głębokie połączenie intymności i szczerości, jakie niewątpliwie powinno towarzyszyć każdemu solowemu występowi.
Solowe koncerty Pawła to opowieści. W pełni wyimprowizowane, przepełnione dużym ładunkiem emocjonalnym, okraszone przestrzenią – lecz nie pozbawione napięcia. Brzmieniowo wywodzące się z muzyki klasycznej, przesiąknięte europejską, a w szczególności polską muzyką jazzową. Całość dopełnia niewielka domieszka transu, muzyki świata, muzyki filmowej oraz minimalu. To unikalny proces twórczy pozbawiony jakichkolwiek założeń.

TRIO
Paweł Kaczmarczyk – fortepian
Alan Wykpisz – kontrabas
Grzegorz Pałka – perkusja
„Nadchodzący album tria to przepełniona emocjami, opisana przeszywającymi melodiami historia moich ostatnich lat, będąca próbą ubrania w dźwięki rzeczywistości, która wywarła olbrzymie piętno i przyczyniła się do ponownego zweryfikowania osobistych życiowych wartości nie tylko u mnie, lecz u wielu z nas. W moim przypadku to okres mroku, smutku i refleksji, w którym kreatywność i wewnętrzna siła tworzą nadziei przestrzeń na lepsze jutro. Choć każdy z utworów na płycie jest pełen osobistych znaczeń, liczę na to, że ilustracyjność muzyki umożliwi Wam stworzenie własnego muzycznego pejzażu.” – Paweł Kaczmarczyk
Gdy usłyszymy chopinowską poetykę brzmienia, następnie potężne akordy przypominające dzwony w kompozycjach Rachmaninowa, kilka taktów później przypomnimy sobie utwory Paderewskiego oraz zabiegi harmoniczne Bartóka, a zaraz potem barwne przestrzenie impresjonistów fortepianowych, to prawdopodobnie znaleźliśmy się na koncercie Paweł Kaczmarczyk Trio.
Trudno jest scharakteryzować jego twórczość pod względem gatunku, ponieważ przekracza ona granice jazzu. Jednocześnie to właśnie jazz jest gatunkiem, w którym Kaczmarczyk może realizować swoje pomysły. Jego utwory charakteryzuje intuicja, intymność, inwencja i improwizacja. Pomnóżmy to przez nieskończoność i otrzymamy klucz do zrozumienia kompozycji i improwizacji tego młodego polskiego pianisty, który nigdy nie przestaje zadziwiać swoimi pomysłowymi i poetyckimi muzycznymi wycieczkami. Można je analizować i szukać konfliktu nowych form – dysharmonii, ale też zabiegów harmonicznych czerpiących w sposób niezwykle wyrafinowany i kreatywny z Brahmsa czy Debussy’ego. Można też po prostu dać się ponieść ciągle zmieniającemu się strumieniowi muzyki, którą muzyk tworzy z niesamowitą zwiewnością.
Alan Wykpisz – kontrabasista, gitarzysta basowy, kompozytor, improwizator, edukator. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie (studia licencjackie) oraz w Katowicach (studia magisterskie oraz doktoranckie). Laureat takich konkursów jak Jazz Hoeilaart 2011, Bass Copenhagen 2012 czy Jazz Nad Odrą 2015.
Koncertował na wielu festiwalach w krajach takich jak Kuwejt, Katar, Hiszpania, USA, Kanada, Belgia, Chiny, Indonezja, Malezja czy Indie. Wraz z zespołem High Definition Quartet był nominowany do nagrody FRYDERYK 2014 (Płyta „Hopasa”) , a z Triem Mateusza Gawędy do FRYDERYKA 2016 za „Overnight Tales”, z zespołem Natalia Kordiak Quintet nominowany do nagrody FRYDERYK 2020 (Płyta „Bajka”) za najlepszy debiut fonograficzny. Koncertował z takimi artystami jak Janusz Muniak, Randy Brecker, Dave Liebman, Aga Zaryan, Adam Pierończyk, Grzegorz Karnas, Anna Gadt, High Definition Quartet, czy Michał Urbaniak. Jest liderem własnego zespołu „Alan Wykpisz Project”, współtworzy takie formacje jak Alan Wykpisz Project, Mateusz Gawęda Trio, Eskaubei & Tomek Nowak Quartet, Paweł Kaczmarczyk Trio, Cracov Jazz Collective, Vehemence Quartet, Natalia Kordiak Quintet i inne.
Grzegorz Pałka – perkusista jazzowy, urodzony w 1994 roku w Krakowie. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, którą ukończył z wyróżnieniem w klasie dr. hab Łukasz Żyty i dr Wojciecha Fedkowicza. Wielokrotnie nagradzany na konkursach i festiwalach perkusyjnych oraz jazzowych o znaczeniu zarówno międzynarodowym, jak i krajowym: Jazz Juniors, Krokus Jazz Festiwal, Blue Note Jazz Competition, International Drumfest. Trzykrotnie nominowany do nagrody Fryderyka. W roku 2016 oraz 2018 za wybitne osiągnięcia artystyczne otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Swoją wiedzę i umiejętności udoskonalał na lekcjach prowadzonych przez wybitnych instrumentalistów takich jak: Billy Hart, Brian Blade, Branford Marsalis, Marcus Gilmore, Eric Harland, Dennis Mackrel, Kendrick Scott, Billy Drummond, Damion Reid, Ari Hoenig. Mimo młodego wieku ma na swoim koncie liczne trasy koncertowe na trzech kontynentach – Azji, Ameryce Północnej oraz Europie. W swoim dorobku artystycznym może pochwalić się współpracą z wieloma wybitnymi muzykami z kraju i nie tylko: Janusz Muniak, Piotr Wojtasik, Grzegorz Nagórski, Jacek Niedziela-Meira, Andy Middletone, Jorge Vistel, Kuba Badach, Dominik Wania, Rafał Sarnecki, Piotr Wyleżoł, Piotr Baron, Mark Alban Lotz, Wojciech Groborz, Kuba Stankiewicz, John Porter